lördag 28 juni 2014

Almedalen 2014

Om bara några timmar åker jag till Almedalen 2014. Som vanligt ställs en massa frågor kring Almedalen av de som inte varit där eller har en uppfattning som inte stämmer med min. Många verkar även i år tro att det är en enda stor firmafest där det äts och dricks dyrt på skattebetalarnas bekostnad. Någon enstaka kanske gör det också, men det gör inte jag.

Vi åker på billigast möjliga sätt och bor 10 personer i en hyrd lägenhet för att det ska bli så billigt som möjligt. Borås stad har heller inga guldkort eller representationskonton som betalar något när vi är på resa, utan det betalar jag själv.

Mitt schema för Almedalen 2013
Så här såg mitt schema för Almedalen 2013 ut. I år är det digitalt istället.

Vanligtvis har jag även en full kalender men seminarium från 8.00 till 21.00. I år har jag även ett antal möten inplanerade som gör att jag inte behöver åka till Stockholm i höst. Bara detta täcker mina kostnader för resan och en veckas seminarier blir bara bonus.

Jag tänkte försöka skriva på både facebook och twitter så följ mig gärna där.

Förra året skrev jag dessutom ett antal blogginlägg om Almedalen som är lika aktuella som nu och som du kan läsa på följande länkar:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar